Goed Gesprek voor adviseurs

Wanneer is een goed gesprek, ook echt een goed gesprek?

De  vraag wordt mij vaak gesteld. Ik stel deze vraag ook met regelmaat aan adviseurs in de financiële dienstverlening. Het antwoord is niet eenvoudig, maar wat ik wel weet is dat je veel kunt doen om je gesprekken met je klanten en relaties meer waarde te geven.

lees verder »

Richard Calandt | 20/06/2018 15:02

Workshop vrijdag 6 april 2018 12:45 - 13:45 E108 op de Nationale Carrierebeurs in de Rai te Amsterdam.

Een baan als interim professional in de detachering? Volg ons traineeship met baangarantie!

Wat maakt werken in de detachering in de bancaire sector waardevol voor jou?

In deze workshop nemen onze trainers Richard Calandt en René Bartelen je mee in de dynamische wereld van de detachering binnen de bancaire sector. Ze geven inzicht in hun traineeships, wat  je kansen binnen het bedrijf zijn en hoe je een baangarantie creëert.

lees verder »

Rene Bartelen | 03/04/2018 22:35

Nederlandse Carrieredagen 17 en 18 nov 2017

lees verder »

René Bartelen | 16/11/2017 16:43

Wat GROW mij heeft gebracht (en anderen hopelijk gaat brengen)

GROW is hot en ik snap dat helemaal. GROW is geweldig en ik vertel je daar graag over!

Wat een ellende!

lees verder »

René Bartelen | 23/09/2017 11:37

Iedereen een plek gunnen waar werken niet meer als werken voelt

Hoe geweldig zou het zijn als we dit met zijn allen kunnen waarmaken. En zoals altijd begint het bij jezelf.

Maar hoe dan, hoor ik veel mensen zich afvragen. Bedenk eens waar je echt goed in bent, wat is nu echt jouw talent, en dan bedoel ik niet iets wat je in de loop van de tijd hebt aangeleerd, maar iets wat je van nature hebt.

lees verder »

Marielle Jenneskens | 08/05/2017 11:04

Met talent kom je ver, met Finamic kom je verder!

Met talent kom je ver, met Finamic kom je verder

Ik ben Jordy Baaijens en werk als bancair interim professional bij Career Control Finamic.

lees verder »

Jordy Baaijens | 01/05/2017 12:44

Vakmanschap en training

Vakmanschap en training

Hoe zorg je ervoor dat je als adviseur klaar bent om je vakmanschap goed in te vullen?

lees verder »

Dirk Veldman | 02/02/2017 08:29

Verslag en opzet praktijktraining Financieel Adviseur A

Verslag en opzet praktijktraining Financieel Adviseur A, door Richard Calandt, Trainer-Coach Finamic.

In de maand november heeft Finamic Training & Coaching voor Rabobank Leiden Katwijk een verdiepingstraject voor 14 Financieel Adviseurs A verzorgd.

lees verder »

Richard Calandt | 16/12/2016 20:46

Richard Calandt, trainer Finamic over "Als je luistert hoor je zoveel meer “

Dag 2. Coachen voor Professionals, trainer Finamic Richard Calandt evalueert de dag

Het mooie van luisteren is, horen wat er gezegd wordt. Wanneer je praat herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, dan zou je iets nieuws kunnen leren!

lees verder »

Richard Calandt | 14/06/2016 21:33

Victor Meertens, Trainer Finamic over "Jezelf leren kennen is het moeilijkste in het leven"

Dag 1. "Coachen voor Professionals,  trainer Finamic Victor Meertens evalueert de dag.

De eerste dag van de coachopleiding van Finamic stond in het teken van jezelf leren kennen. Aan de hand van het Waardenprofiel krijg je een goed beeld van je drijfveren. Waar ben je toe geneigd om wel te doen en wat te ontwijken.  Weet wat je allergie is en ook die van de nader. Door jezelf en je valkuilen beter te kennen, ben je in staat om meer te coachen zonder oordeel.

lees verder »

Victor Meertens | 14/06/2016 21:17

Richard Calandt Coach Finamic over de top 6 overeenkomsten tussen coaching in de sport en het bedrijfsleven

 De top 6 overeenkomsten tussen coaching in  de sport en het bedrijfsleven

Laatst was ik bij een lezing van Robin van Galen. Hij is de coach van het vrouwen waterpolo team wat in 2012 een gouden olympische medaille won op de spelen. Luisterend naar zijn inspirerende verhaal, legde ik direct de link naar mijn vak: coaching

lees verder »

Richard Calandt | 14/06/2016 19:42

Richard Calandt Coach Finamic over "Aandacht is de nieuwe korting!

Aandacht is de nieuwe korting!

U maakt het vast wel eens mee. Je komt een restaurant of winkel binnen en het personeel overvalt je met aandacht. Heel irritant en je hebt de neiging weg te lopen. Andere kant is dat je aandacht wilt en het niet krijgt. Personeel negeert je en je loopt ook weg zonder iets te kopen of te eten.

lees verder »

Richard Calandt | 14/06/2016 19:01

Martin Dekker, Specialist FLM Finamic over SPROA in de praktijk en de Behaviour Controls

De afkorting SPROA staat voor Situatie, Probleem, Risico, Oorzaak en Actie/Aanbeveling. De S geeft de specifieke situatie aan, ookwel de detailbevinding. De P geeft aan welk probleem er is. De R geeft aan of het geconstateerde probleem leidt tot een risico. De O geeft aan wat de oorzaak van het probleem is. De A geeft de actie/aanbeveling aan, welke er op gericht moet zijn de oorzaak weg te nemen om zo het probleem op te lossen.

In de praktijk zijn regelmatig tekortkomingen in SPROA’s te ontdekken, een paar voorbeelden:
1. Het Probleem is niet concreet, eenduidig en/of zelfstandig leesbaar;
2. Met de Situatie (S) van de SPROA wordt niet eenduidig omgegaan;
3. De oorzaakanalyse is onvoldoende diepgaand;
4. De actie sluit niet aan bij oorzaakanalyse;
5. De actie is een tijdelijke oplossing zonder permanente borging.

lees verder »

Martin Dekker | 12/06/2016 19:24

Richard Calandt, trainer Finamic over Klant denken in 9 + Klantbeleving

De meeste financieel dienstverleners werken vanuit een bepaalde bedrijfsfilosofie en creëren daardoor eerder een barrière met klanten dan een verbinding.

Als ik ergens een dienst afneem, willekeurig bij wie, dan hoor ik vaak: “het spijt me, maar zo werkt
dat nu eenmaal bij ons” of “dit is de manier waarop wij onze klanten bedienen” etc.
Waarom? Wat is hier nu het idee achter?

lees verder »

Richard Calandt | 05/01/2016 09:00

Raino Hamelink, trainer Finamic over Klant Centraal vs Klantbelang Centraal

De meeste financieel dienstverleners hebben in hun bedrijfsfilosofie staan dat het Klantbelang het uitgangspunt is van de dienstverlening. Maar stellen we het “Klantbelang nu echt centraal” of roepen we dat alleen maar!

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen Klant Centraal en Klantbelang Centraal?Als je er van overtuigt bent dat binnen jou organisatie dit goed geregeld is en iedereen dit goed tussen zijn oren heeft zitten dan hoef je niet meer verder te lezen. Mocht ik je interesse opgewekt hebben met dit onderwerp lees dan gerust verder.

lees verder »

Raino Hamelink | 04/01/2016 12:01

Rene Kuiper, trainer Finamic over het AFM rapport “ Veranderen in het belang van de klant”

AFM: de financiële sector moet meer verbinding zoeken met de samenleving 

AFM rapport “ Veranderen in het belang van de klant”

lees verder »

Rene Kuiper | 03/01/2016 15:31

Actueel
Quick Scans Vakmanschap hypotheken workshop Young Banking Professional Workshop Coaching Gespreksvaardigheden Call Center Detachering NEN Gecertificeerd Training Talentontwikkeling Postenoverleg Opleiding CRKBO gecertificeerde Trainers en Coaches Specialist FEC Specialist CDD Medewerker klant contact center Kwaliteitsverbetertrajecten Sales On-the-job-Coaching Customer service Klantgericht Interim Management finance Financieel Adviseurs Kwaliteitsmedewerkers 9 + Klantbeleving Klantenservice Experts Risk & Compliance Telefoontraining Hospitality Workshop Adviesgesprekken Interim Banking Professional Customer support Interim Managers Customer service medewerker Zeeland